PETA article was not accurate

Your publication states that “any inaccuracies in any of our stories” should be reported to your editors. Please consider this e-mail such a notice. Your reprint of a PETA article from their 2011 Annual really challenges editorial integrity. To make sweeping, all-inclusive statements about an entire industry is irresponsible and sensational. I quote: “owners turn their backs when horses don’t make the grade.” Really?

I happen to be an owner of Thoroughbred horses, and I can assure you that, like thousands of other owners, I have never turned my back on any of these magnificent animals. Our industry is full of compassionate, concerned, and philanthropic individuals who go to great lengths to provide for “after care” for their retired race horses. For PETA to use such a “broad brush” in attempting to tarnish our industry is indicative of their radical and irresponsible leadership. For The Rock River Times allowing them access to your readers without verification of their vilification, is also irresponsible.

John Loven

Copy Editor Susan Johnson replies: “It’s wonderful that there are many caring, concerned horse owners out there. They are to be commended. Unfortunately, such consideration is not always the case. Both The New York Times and reported in July 2003 that 1986 Kentucky Derby winner Ferdinand was sold to a Japanese slaughterhouse in 2002, and most likely ended up as pet food.”

From the May 30-June 5, 2012, issue

One thought on “PETA article was not accurate

  • Jun 1, 2012 at 10:51 am

    So ONE (1) horse ends up at the slaughterhouse, while thousands more are well cared for.

    Sounds like Mr. Loven has a point. We all know PETA is a radical, ridiculus organization,but for you to cite as a credible source????

    Give me a break.

Comments are closed.

Enjoy The Rock River Times? Help spread the word!